LUFT OG ELEGANSE: Den 120 meter lange broen har tre brospenn. De slanke, kjegleformede tårnene rager 33 meter over bakken.Bilde: Fredrik Drevon
UTSIKT: Brobanen rager 14 meter over elven på det høyeste, til stor glede for folk fra fjern og nær.Bilde: Fredrik Drevon
BROVAKT: Vi så hverken vakt eller hund da vi besøkte Jerusalem bro.Bilde: Fredrik Drevon
BROKUNST: Slik ser Jerusalem bro ut fra undersiden.Bilde: Fredrik Drevon
JOGGEBRO: Jerusalem bro er allerede blitt populær blant lokale joggere.Bilde: Fredrik Drevon
SOLID STÅL: Ifølge tall fra byggherre Samferdselsetaten kan Jerusalem bro lett bære "hundre mand" og vil ikke "svigte under tagfast marsj."Bilde: Fredrik Drevon
VAKKER BETONG: Her står vi under Jerusalem bro og ser mot øst.Bilde: Fredrik Drevon
ELEGANT: Belysningen får frem bruas elegante S-form.Bilde: Fredrik Drevon
MOT VEST: Her står vi under brua på østiden, og ser mot vest. Bildet er ikke behandlet i ettertid, men ISO er stilt inn på 2500. Vi har brukt et kamera med støyreduksjon på høy ISO.Bilde: Fredrik Drevon
VIDVINKEL MOT VEST: Her har vi skutt med 10 millimeter vidvinkelobjektiv. Denne tar inn så mye lys, at vi bare har ISO på 600.Bilde: Fredrik Drevon
UNDER BRUA MOT VEST: Det var veldig mye gjørme under brua. men vi klarte å støtte kameraet mot en trestamme. Høy ISO gjør susen, men ISO med så avansert støyreduksjon funker ikke med alle kameraer. Spør om dette i butikken før du kjøper nytt kamera.Bilde: Fredrik Drevon
FRA ØSTSIDEN: Her står vi under brua og skyter opp med ca. 20 mm.Bilde: Fredrik Drevon
FRA UNDERSIDEN: Dette bildet er tatt under brua, på østsiden av Akerselva.Bilde: Fredrik Drevon
JERUSALEM BY NIGHT: Den nye brua gir Oslo en forbindelse mellom Sandakerveien og Treschows gate. Her står vi på brua og ser mot øst.Bilde: Fredrik Drevon
STAIRWAY TO HEAVEN: Jerusalem bro strekker seg ut i mørket.Bilde: Fredrik Drevon
FOR SYKLISTER OG FOTGJENGERE: Jerusalem bru bidrar til å realisere "Grønn rute" mellom Skøyen og Torshovdalen.Bilde: Fredrik Drevon
FRA VEST: Ifølge byggeherre Samferdselsetaten er skråstagskonstruksjon "valgt for å kunne gi brubanen en lett og svevende form. Den S-formede linjen gir god tilpasning til terreng og ganglinjer på begge sider av brustedet. Samtidig vil den oppleves som ledig i forhold til landskapsform, trekroner og elveløpet."Bilde: Fredrik Drevon