Evry er systemleverandør for en rekke nettbanker i Norge, deriblant landets største bank DNB.
Vil bli vurdert
Senest i mars opplevde kunder over hele landet at nettbanker ikke var tilgjengelige. Det samme skjedde ved to tilfeller i november 2012, da ble 2,4 millioner nettbank- og minibankkunder berørt.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nå bekrefter DNB at det ikke er noen selvfølge at avtalen med Evry blir fornyet.
– Vi er ikke fornøyde med den kvaliteten på tjenestene vi har levert til kundene i det siste. Avtalen vi har med Evry løper ett år til og vil bli vurdert mot slutten av året, sier Thomas Midteide, konserndirektør for kommunikasjon i DNB til TV 2.
– Kundene er nok like fortvilte som vi er når ting ikke virker. Vi er avhengige av å ha god oppetid slik at kundene får gjort det de skal, sier Midteide i DNB.
Fullt fokus
Evry er Norges største og Nordens nest største IT-tjenesteselskap med rundt 10.000 ansatte. De forsikrer at de tar driftssituasjonen meget alvorlig.
– Vi har fullt fokus på dette, både i toppledelsen og på operativt nivå. Vi jobber med dette daglig i Evry, og i samarbeid med DNB. Vi ser jo også at på en del områder er det forbedringer, men det er fortsatt fullt fokus på å få dette helt ferdig, sier Geir Remman, kommunikasjonsdirektør i Evry.
Les også: BankID vil kvitte seg med Java