Under fire måneder etter at Emirates startet opp direkteflygninger mellom Dubai og Auckland, er pågangen så stor at det må settes inn større fly.
Faktisk er det verdens største passasjerfly, Airbus A380-800, som settes inn på det som nå er verdens lengste direkteflyrute.
Fra 1. oktober vil airbusmaskinen overta den daglige direkteruta, som i dag betjenes av et Boeing B777-200LR.
Det betyr at kapasiteten øker fra 266 til 489 seter.
- Ultrarekkevidde: Gjenåpner verdens lengste flyrute med ny Airbus-maskin
Ny direkterute til Auckland
Korteste distanse mellom flyplassene i Dubai i De forente arabiske emirater (DXB) og Auckland (AKL) på New Zealand er 7.668 nautiske mil (14.201 kilometer).
Det tar i overkant av 17 timer i vestlig retning.
Også det som i dag er verdens nest lengste direkterute flys med A380, nemlig Qantas' rute mellom Sydney (SYD) og Dallas-Forth Worth lufthavn (DFW), som er 7.454 nautiske mil (13.805 kilometer).
Hva som til enhver tid er de lengste nonstop-flyrutene endrer seg jevnlig.
Emirates kommer ikke til å inneha den lengste ruta så lenge:
Rivalen Qatar Airways skal også fly direkte til Auckland, med oppstart i februar neste år. Og fra Doha (DOH), som ligger lengre vest, blir distansen til AKL 7.848 nautiske mil (14.535 kilometer).
- Airbus: Flaue feil forsinker flere fly
Nytt fly på comebackrute
En annen fersk langrute, faktisk den tredje lengste, er United Airlines mellom San Francisco og Singapore, 7.339 nautiske mil, som flys med Boeing 787-9 Dreamliner.
Alle disse blir uansett slått av Singapore Airlines når deres kjente flight SQ21, direkteruta mellom Singapore og New York, gjør comeback i 2018.
Korteste distanse mellom Changi (SIN) og Newark (EWR) er 8.285 nautiske mil (15.344 kilometer).
Men det flys litt omvei for å utnytte jetstrømmene. Den reelle distansen som flys anslås av Singapore Airlines selv til om lag 8.700 nautiske mil (16.112 kilometer) med 18-19 timers flytid.
Fram til denne ruta ble lagt ned høsten 2013, etter ni års drift, ble den fløyet med A340-500.
Etter gjenåpningen skal den flys med nye A350-900ULR (Ultra-Long Range) som Singapore blir lanseringskunde på.
40 A380-destinasjoner
Emirates har fire andre daglige flygninger til New Zealand i tillegg, tre med A380-800 og én med B777-300ER, men disse flyr via Australia.
Emirates har 155 B777 i flåten. Ti av dem er langdistanseversjonen 200LR, som er konfigurert med 216 økonomiseter, 42 seter i businessklasse og 8 i første klasse.
Selskapet har nå 80 A380-800 i flåten. I tillegg har selskapet ytterligere 64 i bestilling.
Deres A380-maskiner har forskjellige konfigurasjoner. I treklasseinndelt «ultra long range», som skal brukes på Dubai-Auckland, er det plass til 489 passasjerer.
De flyr også med treklasseinndeling og 517 seter og to klasser med plass til 615.
Selskapet benytter flytypen på 40 destinasjoner, med andre ord hver fjerde flyplass Emirates flyr til.
Neste A380-rute som starter opp er til Wien 1. juli.
Les om A321 i langdistanseversjon: Airbus lanserer erstatter for gammel Boeing-klassiker