PR-rådgiveren Beate Barth-Nossum har lang erfaring med å yte omdømme-hjelp til selskaper.
Nå skal hun hjelpe Statnett.
Selskapets kommunikasjonsavdeling har siden i sommer druknet i henvendelser fra medier, politikere og publikum i forbindelse med utbyggingen av Sima-Samnanger.
Erfaren
Barth-Nossum trer inn i en midlertidig stilling som assisterende kommunikasjonsdirektør.
Hun kommer fra stillingen som leder av samfunnsavdelingen i Burson-Marsteller og har tidligere jobbet i PR-byrået Geelmuyden.Kiese, Bellona, Dagsavisen og som politisk redaktør i Fædrelandsvennen. Hun har også vært rådgiver for SVs stortingsgruppe.
Vil sikre dialog
- Vi ønsker å sikre god dialog og gi informasjon til alle som ønsker det i forbindelse med utbyggingen i Hardanger. Stor pågang fra medier og andre gjør at vi ser behov for å styrke kommunikasjonsavdelingen i en periode fremover, sier kommunikasjonsdirektør Tor Inge Akselsen i en pressemelding.
Stort behov
Statnett mener utbyggingsprosjektet har utviklet seg til å bli en av de største norske sakene dette året.
".. behovet for raskt å kunne gi informasjon til presse og publikum er stort", heter det i meldingen.
Barth-Nossum vil fortsette i kommunikasjonsbyrået når behovet for kapasitet i Statnetts kommunikasjonsavdeling er tilbake til det normale.