MOTOR

Fra gromlyd til elbil-summing

Ducati-sykler, som denne Superbike-1198-R-Corse, har vært i salgsporteføljen til Michael Lock fram til nå. I går begynte han som markedsdirektør for Think i Oslo.
Ducati-sykler, som denne Superbike-1198-R-Corse, har vært i salgsporteføljen til Michael Lock fram til nå. I går begynte han som markedsdirektør for Think i Oslo. Bilde: Ducati
10. aug. 2010 - 10:42

Michael Lock er ansatt som ny markedsdirektør (CMO) i Think.

Briten har de siste sju årene vært sjef for Ducati i Nord-Amerika før han nå flytter til Oslo. Der hadde han sin første arbeidsdag i går.

Motorsykler

Lock har så langt i arbeidslivet vært en motorsykkelmann med lederstillinger hos både Honda og Triumph. Sistnevnte på begge sider av Atlanteren.

Lock har så langt i arbeidslivet vært en motorsykkelmann med lederstillinger hos både Honda og Triumph. Sistnevnte på begge sider av Atlanteren. Michael Lock er Thinks nye markedsdirektør. Foto: Think

Det er hos Ducati i USA han har hatt størst suksess. Den italienske sykkelen har nå rekordhøye salgstall og markedsandel.

Men om det er et steg opp eller ned på karrierestigen for Lock å nå begynne hos Think, kommer trolig an på hvem du spør.

Spør du dem som hyller ekstreme kjøreegenskaper og desmodromisk ventilstyring mens de fryser på ryggen av den karakteristiske lyden av 90-graders V-2 (L-twin), med andre ord Ducati-menigheten, er svaret gitt.

Lyd er det fint lite av på en Think City. Men også Think og elbiler generelt har sine like beinharde entusiaster.

Kina

– Mottakelsen Think City har fått så langt er meget lovende. Sammen med selskapets sofistikerte elbilteknologi gir et godt fundament for nye modeller og videre vekst. Jeg gleder meg virkelig til å få være med i tidligfasen til denne voksende industrien, sier Lock.

Think-sjef Richard Canny er naturlig nok fornøyd med å supplere ledergruppa med en mann som han påpeker har en imponerende cv når det gjelder å bygge opp premiummerker i nye markeder.

– Det skjer samtidig som at vi i Think satser utover Europa og ser på mulighetene som byr seg i USA og Kina, sier Canny.

Les også: 252 millioner til Think

Think satser i Sør-Amerika

Think: Utflagging ga utvikling

Think hjelper Mazda å bli elektrisk

NYANSETTER: Thinksjefen Richard Canny regner med å ansette 30-50 ingeniører i løpet av året.
Think-sjef Richard Canny. Foto: Per Erlien Dalløkken Per Erlien Dalløkken

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.