Michael Lock er ansatt som ny markedsdirektør (CMO) i Think.
Briten har de siste sju årene vært sjef for Ducati i Nord-Amerika før han nå flytter til Oslo. Der hadde han sin første arbeidsdag i går.
Motorsykler
Lock har så langt i arbeidslivet vært en motorsykkelmann med lederstillinger hos både Honda og Triumph. Sistnevnte på begge sider av Atlanteren.
Det er hos Ducati i USA han har hatt størst suksess. Den italienske sykkelen har nå rekordhøye salgstall og markedsandel.
Men om det er et steg opp eller ned på karrierestigen for Lock å nå begynne hos Think, kommer trolig an på hvem du spør.
Spør du dem som hyller ekstreme kjøreegenskaper og desmodromisk ventilstyring mens de fryser på ryggen av den karakteristiske lyden av 90-graders V-2 (L-twin), med andre ord Ducati-menigheten, er svaret gitt.
Lyd er det fint lite av på en Think City. Men også Think og elbiler generelt har sine like beinharde entusiaster.
Kina
– Mottakelsen Think City har fått så langt er meget lovende. Sammen med selskapets sofistikerte elbilteknologi gir et godt fundament for nye modeller og videre vekst. Jeg gleder meg virkelig til å få være med i tidligfasen til denne voksende industrien, sier Lock.
Think-sjef Richard Canny er naturlig nok fornøyd med å supplere ledergruppa med en mann som han påpeker har en imponerende cv når det gjelder å bygge opp premiummerker i nye markeder.
– Det skjer samtidig som at vi i Think satser utover Europa og ser på mulighetene som byr seg i USA og Kina, sier Canny.
Les også: 252 millioner til Think
Think: Utflagging ga utvikling
Think hjelper Mazda å bli elektrisk