Google har rullet ut nye forsider for sine webbaserte kontorprogrammer Docs, Sheets og Slides (Dokumenter, Regneark og Presentasjoner).
Disse skal gjøre det enklere å opprette, finne og redigere siste brukte elementer.
Dette gjøres via en flat struktur, der de siste redigerte dokumentene vises som store fliser som forhåndsviser innholdet.
Les også: 10 triks for bedre wifi hjemme
Flere innfallsmetoder
Et nytt dokument åpnes ved å trykke på pluss-tegnet nede høyre hjørne.
Via menylinjen øverst får man tilgang til de andre forsidene, listevisning, sorteringsalternativer, og tilgang til filstrukturen på Google Disk, hvis man er mer fortrolig med slik navigering. Der får man samtidig mulighet til å laste opp dokumenter.
Les også: Sliter du med å slette epost? Da bør du ta en titt på dette gratisprogrammet
Quickoffice-integrasjon
Tidligere i sommer integrerte Google Quickoffice i Google Docs, slik at man ikke lenger må konvertere filer som er opprettet i Word, Excel og PowerPoint for å kunne redigere dem i Google Docs. For øvrig fungerer programmene som tidligere.
Les også:
Slik navigerer du uten nett med Google Maps