Skipet får en kran med 900 tonns kapasitet som kan jobbe ned mot 3.500 meters dyp og en 200 tonns knekkbom-kran for arbeid ned til 2000 meters dyp.
Det er Ulsteins nederlandske datterselskap Sea og Solutions som har designet fartøyet, som blir det største med X-bow.
Høyeste klasse
Det bygges med DP3-klasse, høyeste klasse med redundans på alle viktige systemer.
Det får diesel-elektrisk framdrift med tre azimuth-propeller. Skipet er bestilt av Toisa Ltd.
Karusell
Skipet kan også brukes til rørlegging. Det er forberedt for et 550-tonns tårn for fleksible rør plassert over en 8,4 x 8,4 moonpool.
To rørkaruseller med 2.500 tonns kapasitet kan plasseres under dekk.
To fjernstyrte undervannsroboter kan settes ut fra hver sin side av ROV-hangaren. I hangaren finnes også en moonpool for å sette ut ROV eller dykkerklokke.
Skipet har plass til 250 personer og dekksareal på hele 2900 m2. Det skal kunne operere i alle farvann.


Les også:
Verdens første containerskip med LNG