Porsche skal lage en hybridversjon av SUV-en Cayenne, men vil holde sportsmodellene med 911 i spissen, utenom elektrifisering.
Det sier Porsche-sjef Michael Macht til Autocar.
For lite å hente
– Vi vil bruke regenerativ bremsing og start/stopp-system på sportsbilene, men vil ikke lage hybridversjoner selv om det er teknisk mulig. Dette gjør bilene tyngre, og de kjøres ikke i bykjerner der hybrider har mest å tjene, sier han.
Overfor Autocar bekrefter Macht samtidig at Porsche jobber med en helelektrisk sportsbil.
Slik også de tyske konkurrentene gjør:
Mercedes-Benz:
BMW:
Audi:
Langt fram
Samtidig setter Macht som kriterium at Porsche ikke slipper noen elbil på markedet før den har samme prestasjoner som dagens bensinbiler. Det inkluderer rekkevidde. Med andre ord kan det være lenge til man ser noen el-Porsche.
Ifølge ham er verken ytelsene eller sikkerheten på litium-ionebatteriene gode nok per i dag.