Partner er Peugeots mest solgte modell både i 2011 og hittil i år.
Tidligere i år fikk varebilen en ansiktsløftning. Nå får den også en indremedisinsk behandling.
I løpet av mars/april neste år kommer den i elektrisk versjon.
Store ambisjoner
Den elektriske varebilen kan frakte med seg 685 kilo nyttelast.
Batterikapasiteten er på 22,5 kWh med en oppgitt rekkevidde på 170 kilometer.
– Både vi og fabrikken har store ambisjoner med denne bilen. Peugeot ser på Norge som primærmarked ved siden av Frankrike for denne modellen, sier Stian Gihle som er pr- og informasjonssjef i Peugeot Norge.
Les også:
Annenhver varebil kan kjøre elektrisk
Norge må vente på Renaults elbiler
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Pris?
Prisen kan han derimot ikke opplyse om ennå.
– Vi har noen ideer, men har ikke fått noen bekreftelse fra fabrikken. Men det er klart at prisen nødvendigvis blir konkurransedyktig, sier pr-sjefen.
Til sammenligning har den nylanserte konkurrenten Renault Kangoo ZE en veiledende frapris på 223 000 kroner.
Les også: Advarer mot gamle elbiler
![El-versjonen av Peugeot Partner kan frakte inntil 685 kilo nyttelast.](https://images.gfx.no/580x/1734/1734422/1200008475.jpg)
Neppe batterileie
I den internasjonale pressemeldingen varsler Peugeot at batteriene kan kjøpes eller leases.
![ABB SmartPrat](https://images.gfx.no/80x/1672/1672165/ABB.png)
![Slik kan offshore olje- og gassproduksjon kutte utslipp av klimagasser](https://images.gfx.no/1000x333/2786/2786151/tfmc_deep-purple-green-hydrogen-technology.jpg)
Det ligger det ikke an til i Norge, ifølge Gihle.
– Jeg tror vi vil gjøre som med iOn, at bilen selges komplett med batterier. Jeg har iallfall ikke hørt noe annet per i dag, sier han.
Les også:
600 solgte elbiler på tre dager