Nye Mitsubishi Outlander vises fram for første gang på bilmessen i Genève i starten av mars.
Til Norge kommer den til høsten med to- eller firehjulstrekk med 2,0-liter MIVEC bensin eller 2,2-liter diesel (det Mitsubishi kaller «clean diesel» med motoren 4N14).
Spennende nok kommer tredje generasjon Outlander også som ladbar hybrid.
Plug-in-hybriden må vi riktignok vente på til 2013, opplyser Mitsubishi i en pressemelding.
Hybridversjon
Outlander plug-in bygger videre på konseptet PX-MiEV som Tremotors SUV i Tokyo i 2009.
Det ene bildet som Mitsubishi slapp til pressen i dag, viser at mye av fronten er videreført fra konseptet.
Innmaten sier ikke Mitsubishi så mye om akkurat nå, bortsett fra at den skal ha et CO2-utslipp under 50 gram per kilometer.
Men tidligere er det kjent at den kommer med to elmotorer i tillegg til forbrenningsmotoren.
Elmotorene er plassert på hver sin aksling og kan gi helelektrisk firehjulstrekk med en rekkevidde på rundt 50 kilometer.


Ingeniørbil
Muligens vil noen av våre lesere la seg sjarmere av at Mitsubishi har tatt mål av seg å lage en ingeniørens bil.
I Mitsubishis betydning av ordet vil det si at kjernepunkter i designen er «solid, trygg og enkel».
Bilen blir faktisk lansert først i Russland, denne sommeren, deretter følger Europa, Japan, Oseania, Kina og Nord-Amerika.
Les også: Ny teknologi i Mitsubishi ASX