Nye Mitsubishi Outlander vises fram for første gang på bilmessen i Genève i starten av mars.
Til Norge kommer den til høsten med to- eller firehjulstrekk med 2,0-liter MIVEC bensin eller 2,2-liter diesel (det Mitsubishi kaller «clean diesel» med motoren 4N14).
Spennende nok kommer tredje generasjon Outlander også som ladbar hybrid.
Plug-in-hybriden må vi riktignok vente på til 2013, opplyser Mitsubishi i en pressemelding.
Hybridversjon
Outlander plug-in bygger videre på konseptet PX-MiEV som Tremotors SUV i Tokyo i 2009.
Det ene bildet som Mitsubishi slapp til pressen i dag, viser at mye av fronten er videreført fra konseptet.
Innmaten sier ikke Mitsubishi så mye om akkurat nå, bortsett fra at den skal ha et CO2-utslipp under 50 gram per kilometer.
Men tidligere er det kjent at den kommer med to elmotorer i tillegg til forbrenningsmotoren.
Elmotorene er plassert på hver sin aksling og kan gi helelektrisk firehjulstrekk med en rekkevidde på rundt 50 kilometer.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Ingeniørbil
Muligens vil noen av våre lesere la seg sjarmere av at Mitsubishi har tatt mål av seg å lage en ingeniørens bil.
I Mitsubishis betydning av ordet vil det si at kjernepunkter i designen er «solid, trygg og enkel».
Bilen blir faktisk lansert først i Russland, denne sommeren, deretter følger Europa, Japan, Oseania, Kina og Nord-Amerika.
Les også: Ny teknologi i Mitsubishi ASX