Om du opplever servicen på hotellet Henn-na ("Det rare hotellet" på norsk) i Nagasaki som litt stiv, har det en naturlig forklaring.
Både resepsjonen, concierge-tjenesten, vaskingen og bagasjehåndteringen på hotellet som skal åpne i juli, bemannes nemlig av menneskeliknende roboter.
Les også: Slik kan du få 8 kvm mer boareal på 200 kvadrat
Følger deg med øynene
Menneskerobotene leveres av selskapet Kokoro, en del av selskapet som blant annet forvalter Hello Kitty-lisensen, og ble først lansert i 2003, skriver The Telegraph.
Siden har de blitt videreutviklet i mange omganger, og resepsjonistrobotene kan for eksempel snakke japansk, kinesisk, koreansk og engelsk, gjøre håndbevegelser og følge deg med øynene.
Andre leverandører er blant andre Aldebaran Robotics, som også er kjent for sine humanoide roboter.
Les også: New York kan få verdens første underjordiske park
Billigere enn konkurrentene
Hotellet blir en del av temaparken Huis Ten Bosch, som sikter på å gjenskape en typisk nederlandsk landsby, og kommer jevnt over til å ha lavere priser enn de andre hotellene i parken.
Den laveste prisen for et dobbeltrom blir 13000 yen, rundt 800 kroner.
Les også: 40, 30, 28, 17 etasjer - sjekk høyhusene som står i kø i Norge
Selvbetjent
Inn- og utsjekking er selvbetjent, og gjestene kan klare seg uten romnøkler om de vil, ettersom de kan komme seg inn på rommene ved hjelp av ansiktsgjenkjenning.
Den første delen av Henn-na-hotellet vil ha 72 rom, og åpner 17. juli. Del to, som vil doble antall rom, skal stå ferdigbygd i slutten av februar 2016.
I tillegg til de rundt 10 robotene som tar seg av servicen på hotellet, vil det også ha 10 mennesker ansatt.
Les også: Robot kan gjøre 3 av 4 McDonalds-kokker overflødige