Berlin: Som alle pressekonferanser begynner det med en tirade av hvor mye de tenker på kundene og hvor fantastisk alt skal bli.
Ingen er bedre/verre enn selskapene fra øst til å proklamere sin hengivenhet til kunder, innovasjon, design, miljø og i Samsungs tilfelle hvor glade de er i OL også.
Ny 60-tommer
Men når en del minutter med selvfølgeligheter er over har faktisk Samsung masse å by på. Selskapet investerte 8,1 milliarder dollar i 2010, og det kaster av seg. Spesielt fordi de sikkert har forbannet seg på at de skal slå tilbake mot Apples hær av advokater.
60D8000 er den siste modell i 8000-serien som kom tidligere i år.
I praksis er denne lik de andre, men bare større.
YouTube 3D-avtale
En større nyhet er at YouTube lanserer sin 3D-videotjeneste eksklusivt med Samsung.
Problemet for brukerne har jo vært innhold, men på YouTube ligger det allerede tusenvis av videoer i 3D.
TV som nav
De tror TV-en kommer til å bli selve navet i huset som knytter sammen PC-er, kameraer, telefoner og andre dingser som kan levere lyd og bilde.
De ser selvfølgelig at dette ikke bare handler om å koble sammen elektronikk, men også om apps, og Samsung har jobbet voldsomt for å utvikle slike og knytte allianser med folk som leverer tjenester som filmleie.
I følge selskapet har eiere av smart-TV-er allerede lastet ned over ti millioner TV-apper. De lover hundrevis av nye før nyttårsrakettene går opp.
Les mer fra IFA: