Hva det nye navnet blir, og hvordan logoen skal se ut, bestemmes imidlertid ikke før på selskapets generalforsamling i 2009.
Felles symbol
Før fusjonen 1. oktober ble navnet StatoilHydro besluttet av styrene i Statoil og Hydro. Siden den gang har de pønsket på et nytt navn som kan symbolisere selskapets forretningsstrategi, verdigrunnlag og visjon.
Målet var å behandle navne- og logovalg på StatoilHydros generalforsamling i 2008, men nå er det altså bestemt at behandlingen skal utsettes til 2009.
Trenger mer tid
Begrunnelsen er at StatoilHydro vil bruke mer tid på å videreutvikle og forankre sin forretningsstrategi både internt og eksternt før arbeidet med nytt navn og logo startes, heter det i en pressemelding.
Dermed må vi vente nok et år før vi får vite om det nye navnet blir noe å juble for, eller om det fortsatt vil inneholde skrivefeil – med en stor bokstav midt i ordet.