Det finnes en masse hodetelefoner der ut, og noen av dem hevder å være avstemt til en viss type musikk, men har kanskje ikke truffet helt. Monster har denne gangen samarbeidet med Nicolas Scott (Nick) Cannon for å treffe midt i blinken.
N-tune er kompakte, ganske lette og de sitter veldig godt på hodet. Her kan du hoppe av trikken uten at klokkene befinner seg foran øynene når du lander.
Designet er i plast, men av en type som både ser og kjennes bra ut. På kabelen sitter det en «Control Talk» for å styre telefonen som har veldig lett for å ligge dypt i en lomme når det ringer.
Test: Denon AH-D7100: Oppfølgeren til en av verdens beste hodetelefoner
Den låter stort
N-Tune spiller dypt og stort, og du har følelsen av lytte til et par store klokker når du spiller musikk som både har og behøver mye bass.
Heldigvis får ikke bassen dominere fullstendig, noe som ville vært synd, for det er detaljert og fint det som skjer i mellomtonen og diskanten.
Den skjuler ingenting, og er forbausende nøyaktig, åpen og dynamisk. Likevel er ikke lydbildet spesielt offensivt og du N-Tune kan du ha på hodet i timer av gangen uten å bli øretrett.
Det fungerer brillefint på rap, hiphop, RnB, metall og liknende, men jeg ble litt overrasket da jeg også forsøkte med Kari Bremnes.
Du verden for en deilig bass! Den er dyp, deilig og feit. Faktisk blir den litt i overkant, og særlig hvis du spiller litt høyt.
Men heller det enn en slank og blodfattig variant som til enhver tid er nøytral, og i de fleste bevegelige sammenhenger er litt kjedelig.
Konklusjon
At den spiller dagens listetravere med bravur og typisk hifi-snadder med litt for mye «loudness» skader slett ikke.
Dette er flyttbar lyd for mobiltelefonen din, og ikke for seriøst lytting i godstolen hjemme.
Den er ikke for alle, men treffer du en femtenåring som ikke liker denne, forstår jeg ingen ting.
Denne saken er levert av lyd-, bilde- og hjemmekinomagasinet Watt.
Les også:
TEST: 9 solide par hodetelefoner: Ekte hifi på hodet
TEST: Bose AE2W: Endelig noen gode bluetooth-hodetelefoner