KRAFT

Stor respons på strømsparingskampanje

"Litt mindre, hver dag" er slagordet i Enova og Statnetts strømsparingskampanje. Foreløpig konstaterer de rekordmange henvendelser.
"Litt mindre, hver dag" er slagordet i Enova og Statnetts strømsparingskampanje. Foreløpig konstaterer de rekordmange henvendelser.
Stein Jarle Olsen
11. feb. 2011 - 14:15

Kampanjen "Litt mindre. Hver dag" ble lansert tidligere i år for å få folk til å spare strøm både for å redusere strømregningen og for å gjøre forsyningssikkerheten bedre gjennom vinteren.

Rekordhenvendelser

Enova melder om god respons på kampanjen.

– Vår telefontjeneste ”Enova svarer” har hatt en økning i antall henvendelser på 43% i januar i år sammenlignet med samme periode i fjor, og henvendelsene er rekordstore også nå snart halvveis i februar, sier kommunikasjonsdirektør Bård Bjerkaker i Enova i en melding.

Kampanjen vil pågå i TV, radio, på nett og i aviser noen uker til.

– Kampanjen retter seg mot alle deler av samfunnslivet, og vi er svært glade for at både LO og NHO sentralt har gitt kampanjen sin støtte ved å oppfordre sine medlemmer og medlemsbedrifter om å være med og gjøre sitt for å redusere bruken av strøm, sier Bjerkaker.

Stram situasjon

Energisituasjonen er fortsatt stram, med lav fyllingsgrad i magasinene.

– Med lite vann i magasinene og høye priser vil det være smart for den enkelte å bruke mindre. Folk vil spare penger, og det vil samtidig føre til at vannmagasinene tappes ned saktere, sier kommunikasjonssjef Irene Meldal i Statnett.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.