Dette er lavprismodellen fremfor noen andre. Det vises på konstruksjonene også. Den ser solid nok ut, men den er lite sofistikert i formene.
Det er bukkede metallplater i stedet for støpt plast eller metall. Den er også ganske primitivt utstyrt.
En enkel bryter mellom bena skrur den av og på og et knøttlite LCD-panel gir ladestatus. Til gjengjeld leveres den med et par fjernkontroller som gjør at man kan fjernstyre de viktigste funksjonene.
Les hele testen: Vi tester 5 ulike ståhjulinger
Uregjerlig
Eswayen hadde flere umotiverte rykninger som gjorde at den i beste fall er en man må venne seg til ekstra mye. I verste fall er den litt som en gal hest.
Til dens forsvar påpeker manualen at den ikke skal brukes i regnvær, og det var det nok av morgenen vi testet. Ut over dagen når det tørket opp fikk den bedre nykker, men dette er ikke modellen man skal kjøpe på vestlandet. Da blir brukstiden så som så.
I posen som hang over styret var det et par knebeskyttere og det kan jo tolkes på flere måter.
Les også: Disse elsyklene er best i test
Spesifikasjoner, Esway ES1402
- Motorstyrke: 1,6 kW
- Batterikapasitet: 1512 Wh.
- Vekt: 43 kilo
- Hjuldiameter: 17 tommer.
- Oppgitt toppfart: 18 km/t
- Oppgitt ladetid: 8 til 10 timer
- Oppgitt rekkevidde: 25 til 35 km
- Kan felles sammen: Nei
- Pris: 15.490
Les også:
Skyhøye tall: Så mange elbiler bruker kollektivfeltet i morgenrushet