Foreløpig er det nemlig kun tre Think City som er levert til Brasils nest største by.
Ettersom Rio de Janeiro med omland har rundt 14 millioner innbyggere, vil det være å overdrive at den norske elbilen setter sitt preg på trafikken.
Likevel kan oppmerksomheten blir større enn leveransen i seg selv tilsier, mener Think-sjef Richard Canny:
Høyprofilert
– Timingen kunne ikke vært bedre, ettersom konferansen Michelin Challenge Bibendum arrangeres i Rio denne uka, sier Canny.
Konferansen tar for seg bærekraftig mobilitet og har en viss status ettersom president Luiz Inácio Lula da Silva deltar.
– Dette vil posisjonere Think godt som en av de første elbilprodusentene til å komme ut på det søramerikanske markedet, slik vi også har vært i Europa, sier Canny.
Canny selv har lang erfaring fra verdensdelen. Før han kom til Think på sensommeren 2008 var han blant annet sjef for Ford i Sør-Amerika med mer enn ti tusen ansatte.
Nytt superlag skal få fart på Think
Kjøpt av strømselskap
De tre Think City-ene er kjøpt av CPFL Energia.
Dette er en av Brasils største strømprodusenter og -distributører og omsatte for seks milliarder dollar i fjor.
Selskapet har totalt, med datterselskaper, installert generatoreffekt på 1 737 MW og 6,6 millioner strømkunder.
– Bærekraftig mobilitet er på full fart opp på agendaen her i Brasil, og vi i CPFL vil være i front med å elektrifisere vår egen flåte. Vi er veldig glade for Thinks bidrag, både for vårt selskap og forhåpentlig Brasil som sådan, sier CPFL-direktør Wilson Pinto Ferreira Junior i en pressemelding.
I mai lyktes Think med å skaffe frisk kapital til den planlagte elbilproduksjonen i USA: