BYGG

Vegvesenet pluss Jernbaneverket er sant

DOBBELT: Her, langs østsiden av Mjøsa skal det bygges dobbelt i dobbelt forstand: dobbeltspor for Jernbaneverket og firefelts motorvei for Statens Vegvesen.
DOBBELT: Her, langs østsiden av Mjøsa skal det bygges dobbelt i dobbelt forstand: dobbeltspor for Jernbaneverket og firefelts motorvei for Statens Vegvesen. Bilde: Statens Vegvesaen
Joachim Seehusen
16. nov. 2011 - 16:07

Arbeidene er ventet og ta til i april 2012.

Vei og bane

Entreprenøren som blir tildelt oppdraget som nå er lyst ut skal blant annet bygge:

  • Ca. 5,6 kilometer firefelts E6. Inkludert i dette er Morskogstunnelen på 2,3 kilometer.
  • Ca. 6,8 kilometer dobbeltsporet jernbane. Her er Ulvintunnelen på 3,9 kilometer og Morstuatunnelen på 200 meter inkludert.
  • 6 kilometer gang og sykkelvei
  • Lokalvei til Brøhauggrenda.
  • Diverse avbøtende tiltak. Blant de avbøtende tiltakene er tilbakeføring av E6 til terreng etter at dagens E6 over Morskogen er lagt i ny tunnel.

Flere utlysninger

Entreprenører som ønsker å konkurrere om oppdraget må levere inn sitt tilbud innen 20. januar 2012.

Etter en periode med intern kontroll av tilbudene, kontraktsinngåelse og fire uker til samhandling, er det ventet at byggearbeidene vil starte i begynnelsen av april 2012.

I tillegg til dette oppdraget, vil Fellesprosjektet E6-Dovrebanen i løpet av de neste to månedene også lyse ut bygging av firefelts E6 og dobbeltsporet jernbane fra Strandlykkja til Kleverud/Labbdalen og fra Minnesund til Brøhaug.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.