Industrigrossisten Lautom tester på denne måten et nytt triks for å hale folk inn på standen sin. Og det virker: Selskapet har fått flere besøkende enn på tidligere messer. Salgs- og markedssjef Yngve Larsen tror at doreklamen er en viktig årsak.
–Folk kommer humrende inn på standen vår etter å ha vært på toalettet. Vi har ikke fått noen negative reaksjoner til nå. Det er en godt utgangspunkt at besøkerne er blide når de kommer hit. Da blir selgerne våre også ekstra blide, og gjør en enda bedre salgsjobb, sier en fornøyd Larsen.
Blir lagt merke til
Tekblad.no sjekket folks reaksjoner. På spørmål om de hadde sett noe uvanlig på toalettet var det bare to av åtte som ikke hadde lagt merke til noe. Her er noen av kommentarene:
– Det er frekt, humoristisk og en veldig god ide.
– Jeg så noen lapper over urinalet, og syns det er et fint påfunn.
– Jeg så en reklame som spurte om jeg hadde dårlig trykk i slangen. Den var morsom, og fikk meg til lese alle de andre plakatene også.
– Reklamen ga meg lyst til å besøke standen til selskapet, men akkurat nå husker jeg ikke firmanavnet.
– Nei, jeg så ikke noe uvanlig. Hva skulle det være?
– Her det gøy å gå på do!