Annonsørinnhold fra  
Advertiser company logo

Slik lykkes Glasopor med å bygge kjennskap blant TUs lesere over tid

– Annonsen traff så godt, og resultatene var såpass gode, at vi valgte å kjøpe republisering av innholdsartikkelen, forteller Stig Norman Olsen i Glasopor. 
– Annonsen traff så godt, og resultatene var såpass gode, at vi valgte å kjøpe republisering av innholdsartikkelen, forteller Stig Norman Olsen i Glasopor. 
Del
Produsert av TUM Studio

Omsetningen til flere av TUM Studios kunder kommer fra store prosjekter og kontrakter. For disse er det viktig å være synlig overfor beslutningstakere og entreprenørene i konkurransen om kontraktene.

 
 

En slik kunde er Glasopor, som produserer et lettfyllingsmateriale fremstilt av 100 prosent resirkulert glassemballasje samlet inn fra husholdninger i hele Norge. Glasopor spiller en avgjørende rolle i mange viktige vei- og byggeprosjekter. Markedet har lenge vært preget av veletablerte konkurrenter med sterke merkevarer. 

Utfordringen

Glasopor ønsket å kommunisere fordelene med å bruke produktet deres som isolasjon i tunneler, og hvordan produktet deres har spilt en avgjørende rolle i å få et vegprosjekt ferdigstilt hele tre måneder før tiden – nemlig 1,8 km lange Hugaviktunnelen på E16 gjennom Kvamskleiva i Valdres. Selve produktet til Glasopor er ikke synlig i og med at det ligger under bakken, så her måtte vi tenke annerledes rundt presentasjonen. 

 
 

Glasopor produserer godt innhold in-house, som de tidligere har annonsert på TUs flater. Men etter å ha forsøkt annonsering med full produksjon fra TUM Studio, så har de valgt å fortsette med det.

– Det har vært en stor fordel å kunne sende deres skribent til lokasjon for å få gjennomført produksjonen, som sparer kommunikasjonsavdelingen vår for mye tid og ressurser, sier Stig Norman Olsen i Glasopor. 

Løsningen 

Valget landet på å produsere en innholdsartikkel basert på hovedentreprenøren på vegprosjektet som kundecase. Ved å bruke et kundecase der en fornøyd kunde fremsnakker Glasopor fikk vi fram den avgjørende rollen Glasopor har spilt i få få prosjektet ferdig hele tre måneder før tiden, i tillegg til størrelsen og viktigheten av prosjektet. 

Rent praktisk ble dette løst ved at TUM Studios skribent gjennomførte et digitalt intervju om prosjektet med talspersonen fra hovedentreprenøren, for deretter å reise til Valdres for å ta bilder, deriblant dronebilder. Ved å prioritere gode bilder ble artikkelen løftet betydelig. 

Det ble besluttet å krysspublisere annonsen på henholdsvis TU.no og Veier24.no, for å nå ut til relevante ingeniører, ledere og beslutningstakere hos potensielle kunder.  

Resultatene 

Annonsen traff blink og vekket stor interesse blant leserne på både TU.no og Veier24.no. Annonsen på Veier24.no er den desidert best leste innholdsartikkelen på plattformen noensinne, med 2500 lesertilfeller og en lesetid på nesten tre minutter. Annonsen på TU.no traff også svært godt med nesten 6000 lesertilfeller og en lesetid tett opptil Veier24. Begge publiseringene leverte med det lesertilfeller flere ganger over gjennomsnittet. Annonsene fikk også bra med klikk på lenkene til kundens nettsider, og mange klikket seg videre til eldre annonser fra Glasopor for å lese mer om produktet og prosjektene deres. 

– TUM Studio sitter med spisskompetanse på sitt leserpublikum, som vi ønsket å dra mer nytte av. Dette er den tredje produksjonen som TUM Studio har gjort for oss, og vi er veldig fornøyde med resultatene, sier Stig Norman Olsen i Glasopor.

TUM Studio består av folk med bakgrunn fra journalistikk, foto og markedsføring. Vi produserer kvalitetsinnhold for teknologer, ingeniører og IT-profesjonelle som publiseres på TU Media sine publikasjoner.

– Annonsen traff så godt, og resultatene var såpass gode, at vi valgte å kjøpe republisering av innholdsartikkelen. Vi tror også det er viktig å bygge kjennskap blant TUs lesere over tid, og har derfor valgt å fortsette samarbeidet vårt med TUM Studio, avslutter han. 

 

Var denne artikkelen nyttig?

Les flere artikler fra TUM Studio