Med de samme prinsippene som bilindustrien bruker til kollisjonssikring har et gründerselskap på Stord utviklet ny sikring mot steinsprang.
Bildeserien viser hvordan det gikk med BMW'en når en stein på ett tonn ble sluppet fra 30 meters høyde.Foto: Joachim Seehusen
Bildeserien viser hvordan det gikk med BMW'en når en stein på ett tonn ble sluppet fra 30 meters høyde.Foto: Joachim Seehusen
Bildeserien viser hvordan det gikk med BMW'en når en stein på ett tonn ble sluppet fra 30 meters høyde.Foto: Joachim Seehusen
Bildeserien viser hvordan det gikk med BMW'en når en stein på ett tonn ble sluppet fra 30 meters høyde.Foto: Joachim Seehusen
Bildeserien viser hvordan det gikk med BMW'en når en stein på ett tonn ble sluppet fra 30 meters høyde.Foto: Joachim Seehusen
Bildeserien viser hvordan det gikk med BMW'en når en stein på ett tonn ble sluppet fra 30 meters høyde.Foto: Joachim Seehusen
Varebilen blir utsatt for 2.8 tonn stein, og blir fullstendig knust.Foto: Joachim Seehusen
Varebilen blir utsatt for 2.8 tonn stein, og blir fullstendig knust.Foto: Joachim Seehusen
Varebilen blir utsatt for 2.8 tonn stein, og blir fullstendig knust.Foto: Joachim Seehusen
Her kommmer 2.8 tonn stein, og rammer konstruksjonen med 1000 kJ. Det meste av kreftene tas av det øvre laget, lag nummer to fordeler kreftene tl kræsjboksene, som hviler på den stive stålkonstruksjonen.Foto: Joachim Seehusen
Her kommmer 2.8 tonn stein, og rammer konstruksjonen med 1000 kJ. Det meste av kreftene tas av det øvre laget, lag nummer to fordeler kreftene tl kræsjboksene, som hviler på den stive stålkonstruksjonen.Foto: Joachim Seehusen
Her kommmer 2.8 tonn stein, og rammer konstruksjonen med 1000 kJ. Det meste av kreftene tas av det øvre laget, lag nummer to fordeler kreftene tl kræsjboksene, som hviler på den stive stålkonstruksjonen.Foto: Joachim Seehusen
Her kommmer 2.8 tonn stein, og rammer konstruksjonen med 1000 kJ. Det meste av kreftene tas av det øvre laget, lag nummer to fordeler kreftene tl kræsjboksene, som hviler på den stive stålkonstruksjonen.Foto: Joachim Seehusen
Her kommmer 2.8 tonn stein, og rammer konstruksjonen med 1000 kJ. Det meste av kreftene tas av det øvre laget, lag nummer to fordeler kreftene tl kræsjboksene, som hviler på den stive stålkonstruksjonen.Foto: Joachim Seehusen
Her kommmer 2.8 tonn stein, og rammer konstruksjonen med 1000 kJ. Det meste av kreftene tas av det øvre laget, lag nummer to fordeler kreftene tl kræsjboksene, som hviler på den stive stålkonstruksjonen.Foto: Joachim Seehusen
Her kommmer 2.8 tonn stein, og rammer konstruksjonen med 1000 kJ. Det meste av kreftene tas av det øvre laget, lag nummer to fordeler kreftene tl kræsjboksene, som hviler på den stive stålkonstruksjonen.Foto: Joachim Seehusen
Her kommmer 2.8 tonn stein, og rammer konstruksjonen med 1000 kJ. Det meste av kreftene tas av det øvre laget, lag nummer to fordeler kreftene tl kræsjboksene, som hviler på den stive stålkonstruksjonen.Foto: Joachim Seehusen