Årsaken er at det fortsatt ikke produseres biler på Think-fabrikken på Aurskog. Det bekymrer den danske forhandleren Nellemann Biler .
Kun 21 solgte biler
– Restruktureringen av Think trekker så ut i tid at vi ikke kan være med lenger. Vi kan ikke fortsette å selge biler som vi ikke er sikre på at vi kan skaffe nødvendige reservedeler til eller yte god nok teknisk bistand til, sier direktør Jacob Nellemann i Nellemann-konsernet til Ingeniøren .
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Forhandleren har så langt solgt 21 Think City i Danmark.
Stor etterspørsel
Nellemann understreker samtidig at det ikke er snakk om å bryte samarbeidet med den norske elbilprodusenten. Kun at de ikke vil ta imot nye ordrer før de kjenner de nye eiernes strategier.
Det samme skjedde i Norge da Think ble satt under offentlig administrasjon i januar:
– Det er en frustrerende situasjon ettersom vi kunne hatt ti ganger så mange Think City på danske veier i dag. Etterspørselen er veldig stor. Think er den eneste elbil som er typegodkjent som bil i hele EU og er samtidig konstruert som elbil fra bunn av. Det er kundene meget bevisste på, understreker forhandleren.
Tekniske problemer
Nellemann-direktøren opplyser til Ingeniøren at det har vært tekniske problemer på 15 prosent av de danske Think-bilene. Den statistikken betegner han som «på den dårlige siden av gjennomsnittet».
Så er det statistiske grunnlaget heller ikke så stort: Ut fra antall solgte biler, har det i så fall vært feil på rundt tre eksemplarer.