Mens merket tidligere har vært representert gjennom et salgsselskap, ønsker den svenske fabrikken å kutte ut et mellomledd, og selv ha direktekontakten med det norske markedet.
Årdal: Får ny kraftlinje – men solcellefabrikken har fortsatt ingen kunder
Bredt utvalg av ploger, skjær og skuffer
Det forteller Per Emil Nilsson til Veier24. Han er ansatt som salgssjef i Drivex Norge. Produktene kjenner han godt etter å ha jobbet med dem i en årrekke.
– Drivex sine produkter er tilpasset som redskaper for hjullastere og traktorer, og spenner over et stort spekter. Alt fra vikeploger, diagonalploger og skjær i ulike versjoner, via skuffer til alle formål, og til spesialprodukter som asfaltskjærere, høvelskjær og grusstrengspredere.
– Men det er hard konkurranse i dette markedet, noe som har vært merkbart økende de siste årene. Da er det viktig å selge på kvalitet.
Ny landeveisplog
Per Emil Nilsson forteller at det norske salgsselskapet i første omgang skal ha to selgere, som skal dele markedet nord og sør for Trondheim. Men legger til at de nok vil øke bemanningen gradvis etter hvert.
Nyhet for året er det han kaller en ny landeveisplog: – Den har fått en angrepsvinkel på 20 prosent, som betyr at den kaster snøen bedre og gjør bedre rent der det er høye brøytekanter. Dessuten skal den ta bedre når underlaget er hardt, forteller han.
Selv ikke Trump kan lure seg unna klimakrisen