IT

Milepæl for Teknisk Ukeblad Media: Over 25.000 digitale abonnenter

Vi girer opp og vil gi abonnentene mer kvalitetsinnhold.

Ansatte i Teknisk Ukeblad Media feiret denne uka at vi har passert 25.000 abonnenter.
Ansatte i Teknisk Ukeblad Media feiret denne uka at vi har passert 25.000 abonnenter. Foto: Eirik Helland Urke
Svein-Erik HoleSvein-Erik HoleDigitalredaktør i TU Media
14. apr. 2023 - 10:06

Denne kommentaren gir uttrykk for skribentens meninger.

Denne uka rundet Teknisk Ukeblad Media 25.000 betalende abonnenter på den digitale innholdstjenesten Ekstra.

Det er nå drøye seks år siden vi lanserte en spe versjon av Ekstra, og nå vokser tjenesten raskere enn noen gang, med rundt 4000 nytegninger bare så langt i 2023. Her er det ingen papirabonnenter som er konvertert til digitalt abonnement, for Ekstra ble lansert som en helt ny tjeneste uten tilknytning til papirutgaven, som distribueres til medlemmer av Tekna og Nito. 

Vi takker alle abonnenter for tilliten!

Vårt beste innhold

Redaksjonens løfte til Ekstra-abonnentene er at vi skal hjelpe ansatte i teknologibedrifter, byråkrater, politikere og andre som trenger oversikt over teknologi-universet til å gjøre en bedre jobb.

Det betyr blant annet at vi skal belyse teknologisk innovasjon og nye markedsmuligheter, rammevilkår og arbeidsliv. Vi skal legge til rette for debatt og samfunnskritikk. I hvilken grad vi lykkes, er opp til leserne å avgjøre, og et hurtig økende antall digitale abonnenter er en indikasjon på at noe gjøres riktig. Men vi ønsker alltid å bli bedre, så gi oss gjerne tilbakemeldinger, for eksempel i kommentarfeltet under.

De siste månedene har vi gått enda tyngre inn i de store sakene hvor teknologi er et sentralt element, som årsakene bak Follobanens kollaps, hvordan krigen i Ukraina påvirker forsvarsindustrien, forklaring og mulig løsning på Easee-problemene og massemarkedenes utnyttelse av kunstig intelligens. Flere tunge satsninger vil prege Ekstra-innholdet framover.

Samtidig satser vi på mer debatt, og vi vil snart introdusere en ny tjeneste som skal styrke den løpende nyhetsdekningen.

Tre for én

Hold hjernen I form med daglige oppgaver.
Les også

Hjernetrim for abonnenter: Kryssord, k-doku og pusleoppgaver

Å utøve god, opplysende og kritisk journalistikk er ressurskrevende. I likhet med de fleste andre seriøse medieaktører, har Teknisk Ukeblad Media valgt digitalt abonnement som en forretningsmessig bærebjelke. Det er her vi legger inn de største ressursene, og det er her leserne finner de beste sakene.

I 2023 inkluderer abonnementet tilgang til alt redaksjonelt innhold på tu.no, digi.no og insidetelecom.no. Abonnementstilbudet omfatter også noen gratis webinarer, tilgang til et arkiv med alt som er skrevet i Teknisk Ukeblad siden oppstarten i 1854 og daglige hjernetrimoppgaver for abonnenter.

Vi jobber kontinuerlig med å styrke pakka.

Vanlige spørsmål om Ekstra-abonnement

Ansatte i Teknisk Ukeblad Media har siden oppstarten kommunisert mye med våre digitale abonnenter. Under har vi oppsummert de vanligste henvendelsene og svarene:

- Har bedriften jeg jobber i kjøpt tilgang til alle ansatte?

Det kan du enkelt sjekke ved å trykke på denne lenka!

– Får jeg som digital abonnent tilgang både på TUs, Digis og InsideTelecoms Ekstra-saker? Ja, et Ekstra-abonnement gir for tiden tilgang til alle redaksjonelle saker fra disse nettsidene. De som tegner abonnement direkte på Inside Telecom får i tillegg et skreddersydd nyhetsbrev for telekom-bransjen, samt et nyhetssveip med de mest relevante telekom-nyhetene fra andre kilder.

– Får jeg Ekstra gratis hvis jeg abonnerer på Teknisk Ukeblads papirmagasin? Svaret på dette er nei. Ekstra og TU papir er separate produkter. I øyeblikket har vi ingen pakkeløsning for abonnement på blad og digital tjeneste, men det kan komme senere.

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonse
Innovasjon Norge
Trer frem med omstilling som innstilling
Trer frem med omstilling som innstilling

– Kan jeg dele innholdet med andre? Vi mener det er viktig at abonnentene får mulighet til å diskutere vårt redaksjonelle innhold med andre. Derfor får abonnentene mulighet til å dele enkeltartikler med venner, på mail og i sosiale medier. Men systematisk videreformidling av innhold er ikke tillatt. Bedrifter kjøper tilgang som er priset etter antall brukere.

– Hvorfor får ikke medlemmer av TUs eierorganisasjoner Tekna og Nito innholdet gratis? Teknisk Ukeblad Media er en uavhengig mediebedrift, som driver journalistikk uten innflytelse fra eierne, og som finansierer sin egen drift. Tekna og Nito har valgt å kjøpe papirutgaven av TU til sine medlemmer som ett av mange medlemsgoder. Men vi har forhandlet fram et godt tilbud, og medlemmene får 50 prosent rabatt på årsabonnement på Ekstra.

– Tilbyr TU noen rabattordninger? Bedrifter som ønsker å kjøpe tilgang til mange ansatte, får rabatt, etter en trappetrinnsmodell. Medlemmer av Tekna og Nito får halv pris.

– Hva om jeg opplever noen problemer med tjenesten? Kundeservice for Ekstra treffes på ekstra@tu.no

Mer for pengene: Et Ekstra-abonnement gir tilgang til fire nettsteder.
Les også

Nå får Ekstra-abonnentene tilgang på en mengde eksklusive telekom-saker

Solcelleanlegg har blitt populære de siste årene, men kanskje gir det ikke lenger mening å installere nye anlegg.
Les også

Danmark: Utsetter solcelleprosjekter for tre millioner husstander

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.