Operative siden 70-tallet: Slik skal de holde ut i 20 år til
Det blir neppe slutt på Orion-flyene med det første.
Fra levetidsforlengelsesarbeidet (ASLEP) i Halifax. Flyet klargjøres for stripping av lakk. Bilde: Thor Strømsnes
Et P-3N Orion på Bodø under jagerflyøvelsen Arctic Challenge Exercise tidligere i år. Flyet er oppkalt etter Luftforsvarets første sjef, Hjalmar Riiser-Larsen. Bilde: Torbjørn Kjosvold / Forsvaret
Et P-C3 Orion fra 333-skvadronen i forbindelse med DV-dagen under vinterøvelsen Cold Response 2012. Bilde: Torbjørn Kjosvold / Forsvaret
Inne i Orion-cockpiten. Bilde: Jørgen Breivik Johansen, 333-skvadron
Sonarbøye blir lastet ombord i en P-3 Orion. Bilde: Jørgen Breivik Johansen, 333- skvadron
Fra levetidsforlengelsesarbeidet (ASLEP) i Halifax.Først er motorene avmontert og her er nacellene også tatt av. Bilde: Thor Strømsnes
Fra levetidsforlengelsesarbeidet (ASLEP) i Halifax. Flyet sitter her på «shoring», klar for avmontering av vinger. Bilde: Thor Strømsnes
Fra levetidsforlengelsesarbeidet (ASLEP) i Halifax. Avmontering av ytterving. Bilde: Thor Strømsnes
Fra levetidsforlengelsesarbeidet (ASLEP) i Halifax. Ny nedre senterving klar for installasjon. Bilde: Thor Strømsnes
Fra levetidsforlengelsesarbeidet (ASLEP) i Halifax. Nye yttervinger og haleparti på plass. Bilde: Thor Strømsnes
Fra levetidsforlengelsesarbeidet (ASLEP) i Halifax. Også de nyoverhalte motornacellene er montert, og flyet er nå klart for lakkering. Bilde: Thor Strømsnes
Dette var det tredje norske Orion-flyet med fullført ASLEP og den første P-3C. Bilde: Thor Stromsnes