Kjetil Odin Johnsen, daglig leder i Whatif, forteller at de har utarbeidet aktuelle scenarioer som kan skje, og de mest aktuelle barrierene som skal være på plass med en intuitiv løsning som ikke krever opplæring.
Les: Biogass- og metanmåler gjør susen ved Sandefjord renseanlegg
Fra kraftbransjen
Den oppdaterer analysene jevnlig, uten bruk av store ressurser, og en skal få rapport på sekundet som gir beslutningsgrunnlag internt, og dokumentasjon overfor myndighetene.
Whatif leverer tilsvarende ROS-analyseverktøy til kraftforsyningen. Selskapet leverer også versjoner for kommunal beredskapsplikt, skoler, barnehager, byggherrer og omsorgstjenester.
Les: Beredskapscontainer skal sikre vannforsyningen i hovedstaden
Konsulenttjenester som SW
Johnsen mener slike webløsninger gjør at virksomhetene utnytter intern humankapital istedenfor å bruke eksterne eksperter.
- Vi definerer våre løsninger som Consulting as Software (CAS), og tar opp konkurransen med de store norske og internasjonale konsulentselskapene, sier han.
Whatif har hovedkontor i Harstad (etablert i 1997) og eget programmeringsteam på Sri Lanka. Løsningen leveres fra Hålogaland Krafts serverløsning.