Legger ned flyværtjeneste – «alle» er negative
Volvo topper årets utgave av Norsk kundebarometer, mens nykommer Tesla er i fritt fall. Det er andre året på rad at Volvo er den bedriften i Norge som best tilfredsstiller sine kunder.
Bak følger Toyota og Flytoget, som har vunnet kundetilfredshetsprisen seks ganger hver, ifølge Dagens Næringsliv som har fått tilgang til barometeret som offentliggjøres av Handelshøyskolen BI onsdag.
Faller fra 4. til 51. plass
Tesla ble for første gang målt i fjor, og havnet da på en fjerdeplass med sterke 82,8 kundetilfredshetspoeng. Ett år senere ligger de på 51. plass.
Elon Musk viste fram selvkjørende Tesla-drosje
– Det er en trist, men ikke uventet konsekvens av at vi har hatt utfordringer med servicekapasiteten i Norge. Vi bruker betydelig med tid og ressurser på å rette opp i dette for å gi den kundeopplevelsen som vi ønsker at Tesla-eierne skal ha, sier kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland i Tesla Norge til avisa.
«Tesla er faktisk dårligst blant bilforhandlerne i 2019 og har en betydelig jobb å gjøre for å komme tilbake i toppen av Norsk Kundebarometer», konkluderer BI i sin oppsummering av målingen.
Nederst på 154. plass på barometeret, ligger Get. Altibox kommer best ut blant selskaper som leverer internettjenester, med den høyeste tilfredsheten som BI noen gang har målt i denne kategorien.
BI trekker fram Viaplay, NextGenTel og Viasat som noen av selskapene som havner blant de ti dårligste, foruten altså Get.
The Guardian: En halv million trær er hogget ned for å bygge ny Tesla-fabrikk