I regionene øst, midt og nord blir oppdragene lyst ut i to anbudsrunder med frister begge dagene. I regionene sør og vest blir det bare en runde. Da er det 8. mars som gjelder.
Til sammen 3573 km veg skal få nytt dekke. Av dette er 953 km på reiksvegnettet og 2 620 km på fylkesvegnettet.
I Region nord blir det ny asfalt på 236 km riksveg og 337 km fylkesveg, til sammen 573 km. 21 oppdrag er utlyst, 3 i Finnmark, 5 i Troms og13 i Nordland.
I Region mist blir det ny asfalt på 77 km riksveg og 415 km fylkesveg, til sammen 492 km. 9 oppdrag er utlyst, 3 i Nord-Trøndelag, 3 i Sør-Trøndelag og 3 i Møre og Romsdal.
I Region vest blir det ny asfalt på 151 km riksveg og 514 km fylkesveg, til sammen 665 km. 18 oppdrag er utlyst, 6 i Sogn og Fjordane, 4 i Hordaland og 8 i Rogaland.
I Reion sør blir det ny asfalt på 134 km riksveg og 538 km fylkesveg, til sammen 672 km. 25 oppdrag er utlyst, 5 i Vest-Agder, 3 i Aust-Agder, 5 i Telemark, 5 i Vestfold og 7 i Buskerud.
I Region øst blir det ny asfalt på 355 km riksveg og 816 km fylkesveg, til sammen 1 171 km. 28 oppdrag er utlyst, 4 i Østfold, 8 i Akershus, 1 i Oslo, 7 i Oppland og 8 i Hedmark.
Alt asfaltarbeidet skal utføres i år. De 101 oppdragene er tradisjonelle reseptbaserte kontrakter. Det vil si at Vegvesenet velger en type asfalt som entreprenørene må bruke. Senere skal tre funksjonskontrakter utlyses. Da bestiller Vegvesenet et dekke med en viss slitestyrke som entreprenørene må gi garanti for. To av funksjonskontraktene ligger i Region øst, en ligger i Region midt.
Vegdirektoratet vurderte å sette i verk tiltak på bakgrunn av det som har blitt offentliggjort om prissamarbeid, men man kom fram til at det ikke hadde vært riktig å gjøre det før det eventuelt er felt en dom. Å utsette utlysningene var heller ikke aktuelt fordi sesongen for asfaltlegging hadde blitt for kort.