Ingen automatisk filbytte, ingen 0-100 på 6 sekunder og i hvert fall ingen fem-stjerners sikkerhetsklarering.
Men prisen er på linje med Tesla Model S 60. To elektriske biler gikk nylig under hammeren for 550.000 kroner under en auksjon på Brooklands racerbane i England. Også kjent som verdens eldste racerbane.
Modellene - en Pope-Waverly Victoria Phaeton fra 1906 og en Victor High Wheel Electric Roundabout fra 1907 - er begge tuklet med siden gangen de ble produsert.
Begge to har fått en kosmetisk overhaling, i tillegg til moderne batterier og ladesystem.
Pope var en av de markedsdominerende elbilprodusentene i sin tid. Modellen som ble solgt kostet 1600 amerikanske dollar, og ble markedsført under slagordet «Venner som eier elektriske biler kjører komfortabelt rundt, uten å søle til hendene, hanskene og klærne, og uten bråk og vanskeligheter».
El vs bensin den gang
Det er nok et snev av sannhet i dette. På slutten av 1800-tallet og starten av 1900-tallet var det mange fordeler med elektriske kjøretøy over de med forbrenningsmotor.
De var enklere i bruk og man slapp å sveive dem i gang. I tillegg var forbrenningsmotorene støyende og langt mer forurensende enn de er nå.
Bilene var stort sett åpne eller halvåpne, og passasjerene var eksponert mot omgivelsene. Med en elektrisk bil slapp man unna både tinnitus og astma.
Men som kjent tapte elbilene kampen - til tross for at det på starten av forrige århundre var 30,000 eksemplarer på veien.
- Mer enn 20 nye elbiler på vei: Dette vet vi om rekkevidde og lanseringstider
Batteriene
Fordelen med forbrenningsmotor var, som i dag, rekkevidde. Etter hvert som motorene ble bedre og bilene lukket, var valget enkelt.
Sammenlignet med dagens nivå, var heller ikke batteriene noe å skryte av for hundre år siden. Selv moderne blybatterier kommer til kort mot litiumionebatteriene. Sistnevnte er mindre, flere ganger lettere, og leverer energien jevnt gjennom utladningen.