Vegvesenets nye rammeavtale for mindre anleggsoppdrag på riksveiene i Oslo og deler av Viken har en anslått verdi på hele 600 millioner kroner. Varigheten er til senhøsten i 2025, og så kanskje i to år til.
Inntil ti entreprenører skal få være med i denne avtalen, og hele 16 firmaer har sendt inn tilbud i konkurransen.
Her skulle tilbyderne gi tilbud på et prøveprosjekt for sammenligningens skyld. Og slik ser de tilbudene ut:
Tilbyder | Sum prøveprosjekt i kr. |
Leif Grimsrud | 2.703.020,93 |
Huser Entreprenør | 3.671.279,17 |
Isachsen Anlegg | 3.772.788,90 |
Østlandske Vei og Betong | 3.815.345,28 |
Fosby Anlegg | 3.837.074,15 |
Lindhaugen | 4.002.662,19 |
Mesta | 4.005.756,34 |
Romerike Maskin | 4.792.464,02 |
Rønaas Entreprenør | 4.863.817,14 |
Dokka Entreprenør | 5.624.453,70 |
NRC Anlegg | 6.047.474,60 |
Askim Entreprenør | 6.166.635,40 |
Vaktmesterkompaniet | 7.647.739,64 |
Anlegg Øst Entreprenør | 7.745.851,32 |
Gjermundshaug Anlegg | 8.261.120,41 |
JR Anlegg | 8.720.824,69 |
Det handler om mindre veiarbeider. For eksempel fortau, veglys, bussholdeplasser, gang- og sykkelveier, kollektivfelt, rundkjøringer, støyskjermer og støttemurer.
Mange oppdrag blir i Oslo, og noen i gamle Akershus og Østfold fylker.
I avtalen er beløpsgrense pr. oppdrag maksimum 50 millioner kroner eks. mva. Omfanget for år 2023 er stipulert til 70 millioner kroner fordelt på fem oppdrag eller så.
Har satt av seks uker til rettskrangel om grunnforhold