De 280 solgte Airbus-flyene har en verdi på 33,5 milliarder dollar, altså rundt 215 milliarder kroner.
Boeings salg var verdt nær 100 milliarder kroner. Ifølge eksperter som fulgte showet, skyldes suksessen til Airbus at Boeing har avsluttet et kampanje- og salgsrace.
De siste par måneder har Boeing kapret langt flere kontrakter enn Airbus. Ikke minst Boeings 7E7 Dreamliner er blitt solgt over en lav sko.
I Paris slo Airbus godt tilbake i det samme segmentet.
Drømmekonkurrent
Ordrene på det nyeste Airbus-flyet - A350 - er nå oppe i 125, mer enn de hadde budsjettert med. De venter nye ordrer på Dreamliner-konkurrenten A350 i den nærmeste fremtid.
På giganten A380 har de – til tross for at vekt- og underleverandørproblemer forsinker flyet seks måneder - også fått en ny kunde, nemlig Kingfisher Airways i India. De har bestilt fem kjemper.
Araberbusser
Kunder i Midt-Østen og India sto for de fleste ordrene og avtalene. Qatar Airways var først ute med en kjempeordre på 60 A350.
Det nye indiske selskapet IndiGo sto for den største enkeltordren på 100 fly fra den svært populære A320-familien (319, 320 og 321). Disse flyene var selskapets opprinnelige svar på Boeings noe aldersstegne 737. Også SAS Braathens har kjøpt slike fly.
Airbus har signert flest ordre i fem av de siste seks årene, og vil for tredje år på rad levere flest passasjerfly i verden.