Selskapet som leder konkurransen holder til i Innfjorden i Rauma kommune i Romsdal. Selv om anbudet deres er lavere enn ventet, kan ikke romsdalingene føle seg trygge på kontrakten. Trygg Vei fra Solbergelva like utenfor Drammen ligger ikke langt bak med et anbud på 17,804 mill.
Fra Drammen kommer også Veisikring, som er nr. tre med 19,209 mill. Som så mange ganger før er Mesta den eneste av de store som tok seg bryet med å regne på oppdraget, men et anbud på 24,215 mill. gir neppe noe håp om jobb denne gangen.
Strekningen som skal utstyres med rekkverk går fra Vassum ved søndre ende av Nordbytunnelen til kommunegrensen mellom Moss og Rygge. På høyre side av kjørebanene er det rekkverk hele vegen, men mot midtdeleren er det bare på bruene og før tunnelene. Oppdraget består i å etablere sammenhengende rekkverk på hele strekningen. Til sammen skal det settes opp 46 km. Entreprisen omfatter både levering og montering.
Den som får kontrakten skal også flytte rekkverksender og -nedføringer. De blir unødvendige der de står i dag når rekkverket blir sammenhengende, men de trengs i forbindelse med nødåpninger. Jobben må være gjort innen 1. juli neste år.