Arvid Gjerde lavest på rekkverk i Nord-Trøndelag

Et anbud på 23,715 millioner kroner gir Arvid Gjerde gode muligheter til kontrakt på rekkverkmontasje i Nord-Trøndelag. Den eneste konkurrenten ligger nesten to millioner høyere.

Det aller meste av rekkverket som monteres i Nord-Trøndelag de neste to årene består av stolper med sigma-profil og skinner med W-profil.
Det aller meste av rekkverket som monteres i Nord-Trøndelag de neste to årene består av stolper med sigma-profil og skinner med W-profil. Bilde: Vik Ørsta
19. des. 2016 - 15:40

Det er Mesta som har gitt det andre anbudet. Det er på 25, 617 mill.

Oppdraget gjelder reparasjon og oppsetting av nye rekkverk langs E6, E14 og fylkesveger i Nord-Trøndelag i 2017 og 2018. Det er ingen riksveger i fylket som ikke har europavegstatus.

Levering av materiell inngår i entreprisen. Arvid Gjerde har kontrakten som gjelder for 2015 og 2016.

Antall kilometer rekkverk i Nord-Trøndelag vil øke betydelig i de to neste årene.

- Den som får kontrakten skal rive 22 km rekkverk og montere 50 km, sier byggeleder Nikolai Halle Høilo. - På 33 av de 50 kilometrene blir det helt nytt rekkverk. På de øvrige 17 kilometrene blir gamle skinner montert på nytt. Det skal også monteres 600 meter rekkverk på bruer.

- Det aller meste av det nye rekkverket består av stolper med sigma-profil og skinner med W-profil. I noen tettbygde områder vil det bli brukt monoline-rekkverk som har rørprofil både på skinner og stolper. Det er både estetiske og praktiske årsaker til det. Stolpene på monoline-rekkverk går ikke så langt ned i bakken som stolper med sigma-profil. Det er en fordel der det er mye kabler og ledninger under jorden, sier Nikolai Halle Høilo.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.