Kontraktene er verdt om lag 30 millioner kroner. Hovedsakelig er det verftene Hyundai, Samho og Daedong som skal bygge skipene. – Dette gjør Sør-Korea til et av våre viktigste markeder. Vi har over 50 prosent markedsandel i landet innen framdriftskontroll og maskinromsovervåkning, hevder Per Branstad, administrerende direktør i Kongsberg Maritime Ship Systems.
Kontraktene er inngått via joint-venture selskapet Hyundai Kongsberg
Maritime i Seoul, som Kongsberg Maritime eier 35 prosent av. Selskapet bidrar med lokal salgsinnsats, engineering, installasjon og igangkjøring av
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
automatiseringssystemer som leveres fra Horten. (hr)