Nå skal et internasjonalt forskningsprosjekt se hva disse ferdighetene betyr for samfunnet.
– Vi kaller dem "power users of technology" , sier Barbara Wasson som er professor ved Institutt for informasjon- og medievitenskap og forsker ved InterMedia.
Hun skal delta i forskningskomiteen som skal utvikle forskningsprogrammet.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
Prosjektet er et samarbeid mellom amerikanske Education Developmet Center og FNs fond for internasjonalt partnerskap (UNFIP).
– Det er en utfordring for oss å forstå hvordan barns ferdigheter påvirker institusjoner, bedrifter og samfunnet som sådan, sier Wasson til nettavisen for Universitetet for UiB, På Høyden.