VANT PÅ STIL: Høgskolen i Østfold vant designprisen i årets Shell Eco-marathon med bilen Frost.Bilde: Per Erlien Dalløkken
NY REKORD: Her har NTNUs DNV Fuel Fighter kommet i mål på siste konkurransedag, og hele laget vet at det er blitt rekord.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Gunhild G. Andreassen bak rattet og Steinar Holøs før siste konkurransedag med bilen Frost.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Jon Martin Harstad Bakken (nærmest) og Rolv Marius Faleide tar en siste diskusjon med sjåfør Emile Vallee før rekordløpet.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Frost i relativt sett heftig driv gjennom sving én på Lausitzring. Høgskolen i Østfold var ikke av de mest drivstoffgjerrige, men tok det igjen på god design.Bilde: Per Erlien Dalløkken
DNV Fuel Fighter sammen med deltakerbilen fra Università Degli Studi Roma Tre.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Etter å ha mislykkes med løpene torsdag og fredag er Magnus Christian Ebbesen og Hanne Flåten Andersen utrolig lettet over at bilen nettopp er kommet i mål etter sju runder.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Glede i NTNU-leiren etter at den offisielle drivstoffmålingen er gjennomført og det er klart at DNV Fuel Fighter har satt verdensrekord for urban concept-biler.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Emilie Claire Yvonne Vallee har kjørt Shell Eco-marathon to ganger tidligere for et fransk lag og var derfor en stor ressurs som sjåfør for NTNU.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Gunhild G. Andreassen rattet økonomiløpets flotteste bil - Frost fra Polar Bear Design.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Sett med fotografens øyne kom den portugisiske bilen fra University of Beira Interior nærmest Høgskolen i Østfold i designkonkurransen.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Driftssikkerheten er ikke den fremste egenskapen til noen av deltakerne i Shell Eco-marathon, slik at ADAC hadde nok å gjøre på Lausitzring.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Å si at det var stappfulle tribuner på EuroSpeedway Lausitz under økoracet, vil være en overdrivelse. Her er for øvrig solenergibilen til ungarske Széchenyi István University.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Et selvsikkert NTNU-lag stiller opp til jubelposering for hovedsponsoren DNVs fotograf, vel å merke før de ennå har klart å kvalifisere seg.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Høgskolen i Østfolds bil var den som fikk desidert mest oppmerksomhet rundt på EuroSpeedway denne helga. Så når de mottok designprisen var det som de fleste ventet.Bilde: Per Erlien Dalløkken
Østfoldingenes eksteriørdesignansvarlige Kaiwan Hasani (t.v) er nesten like glad som NTNUs prosjektleder Magnus Christian Ebbesen (med flagg), Hanne Flåten Andersen og Audun Storaker når NTNU-bilen DBV Fuel Fighter kommer inn til mål i verdensrekordløpet.Bilde: Per Erlien Dalløkken