– Det ville brakt mye stolthet til selskapet, sier kommunikasjonsdirektør Reidar Gjærum i StatoilHydro til NRK.
Fikk tilbud
Like før påske tilbød nemlig den engelske serielederen StatoilHydro om å overta reklameplassen på brystet på de røde draktene, noe som må sies å kunne være en av verdens fremste eksponeringsmuligheter.
Det skjer etter at klubbens tidligere hovedsponsor, det amerikanske forsikringsselskapet AIG, gikk overende som følge av finanskrisen.
Takket nei
Men StatoilHydro takket nei.
– Dette koster vel i størrelsesordenen 5-600 millioner i året. Så vi måtte nok si nei til United, sier Gjærum.
Ifølge NRK skal det være det faktum at Ole Gunnar Solskjær tidligere var United-stjerne, samt at StatoilHydro leverer gass til Storbritannia som gjorde det norske selskapet interessant for den britiske gigantklubben.
I Norge er det kraftselskapene som stort sett står for fotballsponsingen.
Les saken: – Sløser penger på primadonnaer