Kontrakten er på 38.913.956 kroner, og gjelder fra 1. januar 2022 og ut august 2027, og omfatter i alt 622 kilometer vei og 41 kilometer gang- og sykkelvei.
Statens vegvesen forbeholder seg retten til at kontrakten kan forlenges med ett, to eller tre år.
Trøbbel med prestisjeprosjekt: Store forsinkelser i Norges største togprosjekter
Stort område
Det er et stort geografisk område som BMO Elektro nå skal ha ansvaret for:
- På E39 går det fra Sandvikvåg fergekai i Fitjar i Vestland, og ned gjennom hele Rogaland til Agder-grensa.
- Fra Røldal på riksvei 13 til Schancheholen på E39 i Stavanger.
- Riksveg 509 Solasplitten-Stavanger lufthavn, og videre nordover mot Risavika og Sundekrossen.
- Riksveg 426 Krossmoen-Hovland.
- Riksveg 444 Stangeland-Skjæveland.
- E134 Helganes-Liamyrane i Røldal.
Kontrakten omfatter totalt 54 tunneler, og det skal totalt driftes i alt 6651 veilys. Det skal også driftes værstasjoner, trafikktellepunkt, kamerastasjoner, fartsmålere, fotobokser og digitale infotavler.
– Oppdraget omfatter blant annet kontroll, funksjonstesting og internkontroll samt periodisk arbeid, reparasjon av skader og utskifting/installasjon av objekter. Til ansvaret hører også registrering, planlegging av virksomheten, beredskap, dokumentasjon, rapportering til byggherren og håndtering av andre oppgaver som er nødvendig for drift og vedlikehold av elektriske anlegg på veinettet, sier prosjektleder Tor Oscar Walskaar i Statens vegvesen.
Norge kan stikke av med flere EU-milliarder