Det opplyser flyprodusenten Boeing i en uttalelse lørdag.
Boeing kunngjorde i forrige uke at selskapet var ferdig med en programvareoppdatering for 737 MAX-flyene, den nye flymodellen som har vært involvert i to tragiske ulykker der til sammen 346 mennesker mistet livet.
En programvarefeil mistenkes å ha bidratt til begge ulykkene med den nye flytypen.


Ifølge Boeing har de nå rettet opp mangler ved programvaren ved simulatorene der pilotene som skulle fly 737 MAX-flyene fikk sin opplæring.
– Boeing har korrigert 737 MAX-simulatorprogramvaren, og har gitt ytterligere informasjon til enhetsoperatører for å sikre at simulatoropplevelsen er representativ for ulike flyforhold, sier selskapet i en uttalelse.
– Disse endringene vil forbedre simuleringen av kraftbelastninger på det manuelle trimhjulet. Boeing jobber tett sammen med produsentene og tilsynsmyndighetene om disse endringene og forbedringene, og for å sikre at kundetrening ikke blir skadelidende, heter det videre.
Boeing har utviklet en opplæringsmanual som nå gjennomgås av luftfartsmyndighetene i USA (FAA), globale myndigheter og ulike flyselskaper.

EU hyller utfallet av klimatoppmøtet – fattige land er skuffet