– Enitels strategi er å være en komplett teleleverandør. Mobiltelefoni inngår naturlig nok som en del i dette bildet, sier administrerende direktør Øyvind Hauge.
Prosjektleder Nora Steinvik i Enitel Mobil sier at enkelthet for kundene skal være Enitels konkurransefortrinn.
– Vi tilbyr blant annet én pris, én faktura, valgfritt telefonnummer og hjemkjøring av abonnement per budbil. Målet er å ta ti prosent av mobilmarkedet innen fem år, sier hun.Enitel satser på å få ca. 85.000 mobilkunder allerede det første året.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Målgruppen vil først og fremst være eksisterende kunder, med hovedfokus på bedriftsmarkedet. I tillegg til eksisterende salgskanaler bygges det opp en egen nettbutikk for salg av mobiltjenestene.
Sammen med finske Sonera har Enitel søkt om en av de fire utlyste UMTS-lisensene i Norge. Dersom selskapet får UMTS-lisens, hvilket Hauge sier han har klokkertro på, vil mobilsatsingen trappes ytterligere opp. Hauge sier også at det i så fall kan bli aktuelt å søke egen GSM-lisens.