Dette er den andre kontrakten selskapet får på dobbeltsporet mellom Sandnes og Stavanger.
TS bygger også Jåttå holdeplass.
Bruer og underganger
– Oppdraget består i stor grad av betongarbeid. En rekke underganger skal utbedres. Nord i Strandgata skal jernbanebrua også erstattes av ei ny overgangsbru, sier markedssjef Leif Egeland i TS.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
I Sandnes sentrum venter en hel del pele- og spuntarbeid, og i Lurahammaren tunnel må gulvet utvides noe for å imøtekomme dagens krav til jernbanetunneler.
Viktig oppdrag
– Dette er en stor jobb og utgjør en tredel av årsomsetningen vår, sier Egeland.
Hele prosjektet har en kostnadsramme på 1,5 milliarder kroner, skriver Stavanger Aftenblad.
Byggestart var i fjor og alt skal være ferdig i 2009.