Danfoss, leverandør av produkter og løsninger innen kjøle-, luftkondisjonering-, oppvarming-, motorstyringer og mobil hydraulikk har lansert en ny global merkevareprofil under begrepet ”Engineering Tomorrow”.
Vekstområdene selskapet først og fremst fokuserer på med den nye profilen er matforsyning, energieffektivitet, klimavennlige løsninger og å skape en bærekraftig infrastruktur. Med begrepet ”Engineering tomorrow” ønsker Danfoss ytterligere å forsterke sin posisjon på markedet.
– ” Engineering tomorrow” vil styrke vårt selskap for fremtiden. Ingeniørarbeidet er selve hjertet av Danfoss sin virksomhet og med dette som utgangspunkt skal vi fortsette å forme vår fremtid med nye innovative løsninger. Vi vil på denne måten være med på å ta del i det store vekstpotensialet som vi ser på det globale markedet, sier VD og CEO Niels B. Christiansen.
Den nye profilen ble utviklet etter en omfattende prosess der Danfoss har bedt eksisterende og potensielle kunder over hele verden om deres oppfatning av Danfoss nå og i fremtiden. Basert på dette har konseptet ”Engineering tomorrow” blitt utviklet.
Les også: Espen Askeladd studerer på NTNU