Strindheimtunnelen inngår i prosjektet E6 Trondheim-Stjørdal. Det er en to-løps tunnel med en lengde på 2,5 km. Dagsonene som inngår i kontrakten er til sammen 3,5 km lange.
KB Electrotech skal levere og montere alle elektro- og SRO-installasjoner, inkludert vifter som vanligvis settes ut på egen entreprise. Entreprisen omfatter også detaljprosjektering.
Fire elektroentreprenører ga anbud på oppdraget. De konkurrerte ikke bare på pris, finanskostnader og levetidskostnader for vifter og lys ble også vurdert. Danskene ga den laveste prisen, og prissettingen av de øvrige tildelingskriteriene forandret ikke rekkefølgen.
Vegvesenet har tidligere fått dårlig respons på totalentrepriser på dette prosjektet. Denne gangen er prosjektleder Harald Inge Johnsen i fornøyd. - Prisen ser bra ut. Vi vil ikke få problemer med å holde oss innenfor budsjettet, sier han.
Strindheimtunnelen åpnes for trafikk i april 2014. For dagsonene blir det flere åpninger, den første kommer allerede 1. oktober i år. Da åpnes et kryss på østsiden av Strindheimtunnelen. Vegvesenet har forhandlet fram en avtale om et års forsering med Skanska, som utfører anleggsarbeidet.
Hovedårsaken til ønsket om en forsering er et nytt kjøpesenter som blir åpnet i dette området 4. oktober. Eierne av sentret bidrar med 2,5 millioner kroner til finansiering av forseringen.