– Målet med dette arbeidet er å få et planvedtak på denne etappen i løpet av 2023, forteller prosjektleder Knut Erik Skogen i Statens vegvesen.
Reguleringsplanen for strekningen Ørgenvika-Lindelien i Krødsherad og Flå ble vedtatt i Krødsherad og Flå kommune våren 2021.
Vurderer ett eller to byggetrinn
Strekningen Ørgenvika-Lindelien er på om lag fire kilometer. Strekningen Lindelien-Kittilsviki i Flå er litt over åtte kilometer.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
– Riksvei 7 på strekningen Ørgenvika- Lindelien- Kittilsviki, med pågående planlegging for reguleringsvedtak Lindelien-Kittilsviki, kan bli gjennomført i én sammenhengende eller todelt første byggetrinn, forteller Knut Erik Skogen.
![Ambisiøs rehabilitering skal gi Sophies Minde, som er en del av Oslo Universitetssykehus, nytt liv.](https://images.gfx.no/130x87/2832/2832790/sophies-minde_oslobygg.jpg)
Les også
Sikrer at gammel mur kan få nytt liv i verneverdig bygg