Drammen kommune er på jakt etter en entreprenør som kan rykke ut på kort varsel, og reparere de 200-300 hullene som hvert år graves i asfalten i kommunens veier og gater. Det er snakk om asfaltflekker på 20-100 kvadratmeter.
Kontrakten skal dekke det kommunen kaller mindre planlagte og uplanlagte/akutte oppdrag. Ved akutte oppdrag - som vil utgjøre omlag fem prosent av oppdragsmengden - krever kommunen en responstid på maksimalt 12 timer, såfremt varm asfalt er tilgjengelig fra produsent innen denne tidsrammen.
For oppdrag som ikke er akutte, er maksimal responstid satt til 48 timer fra bestilling.
Lærdal: Skadeflom kan bli større enn ventet – vurderer å bygge flomvoll
4-5 millioner per år
Kontrakten vil også dekke arbeid med asfaltfresing, og innleie vil finne sted når kommunen ikke har eget eller egnet utstyr tilgjengelig.
Verdien på denne kontrakten er estimert til mellom fire og fem millioner kroner per år, opplyser Drammen kommune i konkurransegrunnlaget.
Kontrakten gjelder fra første september 2020 til 31. desember 2021, men med opsjon på 1+1 år, slik at kontrakten kan forlenges til utgangen av 2023.
Priser/kostnader og miljøkrav er satt som tildelingskriterier for kontrakten. Pris vil bli vektet 70 prosent, mens miljøkrav vektes 30 prosent. Miljøkrav-kriteriet er delt opp i to underpunkter, slik at miljøledelses-system og miljøarbeid vektes 20 prosent, mens miljøsertifisering vektes 10 prosent.
Fristen for å levere tilbud er satt til 11. august 2020.
Dødsulykken i Sandvika: Autovern var ikke testet for påkjørsler i rett vinkel