Men ulike allsangprogrammer fra så vel TV- som spillverdenen har tydeligvis gjort aller størst inntrykk på det norske folk i 2008.
Sangtekster av ymse slag topper nemlig listen over det nordmenn helst ønsker å lete seg fram til ved hjelp av søkemotoren Google.
Nærmere bestemt dreier det seg om det engelske søkeuttrykket «lyrics», påfulgt av din musikalske favoritt.
Det er konklusjonen i Norge-versjonen av den årlige rapporten Google Zeitgeist, som tar for seg trendene i folks søkevaner.
Her er 10 på topp:
1. Lyrics
2. Google
3. YouTube
4. You
5. Video
6. VG
7. Facebook
8. Wikipedia
9. Ordbok
10. Kart
Regionale forskjeller
Folk i ulike deler av landet er opptatt av ulike ting, viser undersøkelsen, som har trukket fram de mest karakteristiske forskjellene:
Oslo: TV
Troms: Kino
Hedmark: Tipping
Vestfold: Hund
Østfold: Skattelister
Aust-Agder: Mat
Været stadig viktigere
På listen over raskest voksende søk, finner vi versjoner av Meteorologisk Institutts værtjeneste yr.no på de to øverste plassene.
Hele lista ser slik ut:
1. Yr.no
2. Yr
3. iphone
4. Translate
5. Skattelister
6. Wiki
7. You tube
8. Tritrans
9. Red
10. Facebook
Kjendiser
Som tilfellet er for alle andre folkeslag, er også nordmenn svært opptatt av kjendiser. Og Google Zeitgeist har da også laget en liste over de mest populære.
Men:
Ett sted må jo også artikler av denne typen stoppe, og vi i TU.no mistenker at du vil finne lista over de mest populære kjendisene et annet sted på nettet – enten du leter etter den eller ei.