Det norske selskapet Gelato Group har utviklet programvare og en nettjeneste som gjør det mulig å få tilbud fra trykkerier over hele verden.
Løsningen er laget for digitaltrykk av mindre opplag av typen visittkort, messemateriell og brosjyrer. En internasjonal bedrift skal da kunne få trykket norske brosjyrer i Norge, svenske i Sverige osv. Kunden gjør avtalen med Gelato, som igjen har kontrakter med trykkerier.
– Vi håndterer allerede mer enn 70 000 bestillinger per måned og får en omsetning på 180 millioner kroner i 2014. For neste år vil vi komme nær 400 millioner kroner, sier Christian Sæterhaug, CMO i Gelato Group.
To minutter
Selskapet har utviklet en drag-and-drop tjeneste der kunden legger inn dokumentet, alle kvalitetskontroller skal være automatisert og lagt inn. Sæterhaug hevder at i snitt tar klargjøring før trykk 27 minutter ved tradisjonell behandling, mens det kun skal ta to minutter med Gelatos system.
Gelato har trykkeriavtaler i 40 land og garanterer leveranse innen 72 timer.
Les også: Schibsted oppgraderer