DNBs mobil- og nettbank var oppe igjen søndag kveld etter å ha vært pinsestengt på grunn av flytting av dataer og IT-systemer.
– Flyttingen har vært vellykket, og vi har nå flyttet alle dataene og IT-systemene våre til et nytt, sikkert og helt moderne datasenter utenfor Stavanger. Dette er det største IT-flytteprosjektet som noensinne har vært gjennomført i Norge, sier konserndirektør for IT i DNB, Liv Fiksdahl.
Les også: Kan vi snart kaste alle betalingskortene?
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Problemer med kort
Under flyttingen ble bankens nettbank, mobilbank og SMS-tjenester stengt fredag klokka 23. Betalingskort skulle fungere som normalt, men lørdag støtte likevel kunder på problemer med bankkortene sine.
Kortproblemene lørdag hadde ikke noe med omleggingen av datasystemene å gjøre, opplyste pressetalsmann Vidar Korsberg Dalsbø til E24.
Les også: Den første banken er klar med Java-fri innlogging
Green Mountain
Nett- og mobilbanken ble flyttet fra Evrys åtte datasentre til Green Mountain datasenter på Rennesøy i Rogaland.
Etter flyttingen har DNB testet og prøvekjørt nettbanken i normal drift, og alt ser ut til å fungere som det skal, opplyser banken.
TUs lesere har talt: TUs lesere har talt: Dette er de mest irriterende programmene