Omsetningen i 2017 endte på 89 millioner, opp fra 42 mill. i 2016.
For tre år siden hadde selskapet tre avdelinger i Norge, i dag er Ramudden etablert i Stavanger, Bergen Trondheim, Oslo (to lokasjoner), Steinkjer, Haugesund, Ålesund og Drammen.
Og det stopper ikke der, skal vi tro Jon Ola Stokke, adm.dir i Ramudden Norge.
- 2017 ble et godt år preget av avdelingsetableringer, oppkjøp, og solid vekst innenfor de fleste av våre tjenesteområder. Den gode utviklingen kan også tilskrives en generell økende bevissthet for betydningen av sikkerhet på arbeidsplasser. Vi opplever at dette har fått større fokus og etterspørres i økende grad. Vi har lagt ambisøse planer for 2018, men på ingen måte urealistiske, påpeker Stokke.
Markedet for sikkerhet vokser
Ramudden leverer totalløsninger for en ferdig sikret arbeidsplass på og langs vei. Det inkluderer nødvendig utstyr, innhenting av tillatelser, dokumentasjon og skilting.
– Regelverket skjerpes stadig og stiller strengere krav til entreprenører som skal jobbe på og langs vei, eller på byggeplasser i trafikkerte områder. Henvendelser fra kunder som trenger råd og bistand på sikring av arbeidsplasser er økende. I tillegg leverer vi nå sikkerhetsløsninger til en rekke andre prosjekter, mye innenfor bygg, men også andre områder. Blant annet hadde Ramudden store leveranser knyttet til Sykkel-VM i Bergen og EU-toppmøtet i Gøteborg i fjor, forteller Stokke.
Trenger flere medarbeidere
Med en solid ordrebok ved inngangen til 2018 er selskapet i prosess med å øke staben ytterligere.
- I løpet av noen måneder vil vi være etablert med rundt 10 avdelinger i Norge. Utover organisk vekst er vi også i prosess med mulige oppkjøp. Vi har nylig fått inn nye eiere med finansielle muskler og har ambisjoner om videre vekst, avslutter Stokke.