På messen på Hamar lanseres et helt nytt kjøretøy som har fått betegnelsen Argo 8x8 Centaur.
Det spesielle med Centaur er at den har et helt nytt styrekonsept. Det består av tradisjonell rattstyring som via en hydrostatpumpe påvirker differensialene i en nyutviklet og patentert girkasse. Dermed kan det ikke stjeles krefter fra motoren ved svinging, samt at sjåføren ved fullt rattutslag kan kontrareversere hjulene og dermed snu rundt egen akse.
Driften på alle åtte hjul opprettholdes konstant, og maskinen blir utrolig lettkjørt. Fremdriften skjer med variatordrift. Kjøretøyet er som øvrige Argo-modeller i utgangspunktet et hjulkjøretøy, men kan utstyres med forskjellige typer gummibelter både for barmark og snø.
Vekten av kjøretøyet er ca 950 kg, og det er to sitteplasser i førerhytta. Lastekapasitet er ca. 700 kg, som betyr at kjøretøyet lett kan frakte en del typer av transformatorer. Hengerfeste er standard, og maskinen kan utstyres med vinsjer og forskjellig verktøy hvis det er ønskelig.